Mgr. Gabriela Zveřinová
Je členkou spolku První pomoc Tetín žije, z. s., zdravotnice zotavovacích akcí, členka první pomoci.
Vystudovala magisterský obor učitelství biologie a geografie na Přírodovědecké fakultě. V současné době učí přírodopis a zeměpis na 2. stupni základní školy v Praze.
V roce 2016 absolvovala kurz První pomoc pro pedagogy, kde mě nadchla jak první pomoc samotná, tak didaktické pojetí její výuky lektorského týmu na PřF UK. V létě roku 2017 jsem se zúčastnila akreditovaného kurzu Zdravotník zotavovacích akcí a v září téhož roku jsem se připojila k týmu První pomoci na PřF UK. První pomoc se mi zalíbila natolik, že jsem tomuto tématu rozhodla věnovat ve své diplomové práci.
Mezi její zájmy patří cestování a vysokohorská turistika – strávila rok v Kanadě cestováním po národních parcích Britské Kolumbie, Alberty a západního pobřeží USA.
V diplomové práci se zabývala tzv. miskoncepcemi (nesprávnými postupy) v první pomoci. V minulosti byly vyučovány různé postupy, nicméně, stejně jako jiné obory, i první pomoc se vyvíjí a každých 5 let jsou Evropskou resuscitační radou vydávány tzv. Guidelines, které určují a definují aktuální správné postupy, které by měly být používány. Bohužel jsou v české populaci stále pevně ukotveny některé zastaralé postupy, jejichž využívání může zásadně snížit šance na rekonvalescenci či dokonce ohrozit život zraněné osoby.
Jelikož studovala učitelský obor, rozhodla se zkoumat znalosti první pomoci u učitelů základních škol a gymnázií. Učitelé sami mohou ve svých předmětech první pomoc vyučovat, v horších případech ji potřebují i využít, když se některý z žáků zraní. Cílem její diplomové práce bylo zjistit, které miskoncepce se mezi učiteli vyskytují a z jakých zdrojů pocházejí. Informace od učitelů byly získávány prostřednictvím rozsáhlého dotazníkového šetření, přičemž hlavní částí byly modelové situace, u nichž byli respondenti požádáni, aby se rozhodli, zda je uvedené/navržené řešení situace správné či špatné. V navazujících otázkách dále zjišťovala, z jakého zdroje danou informaci mají.
Dotazník vyplnilo více než 3 000 českých pedagogických pracovníků a získaná data poskytla velmi zajímavé výsledky. Diplomovou práci úspěšně obhájila v září 2018. Na její výzkum navazovala diplomová práce Adély Ryantové, která se zabývala miskoncepcemi u běžné české populace.